תמונות של טקסט

טקסט הוא רכיב שהמשתמש יכול לבצע עליו מניפולציות כדי להתאים אותו לצרכיו. לדוגמה, המשתמש יכול להגדיל את הטקסט, לשנות את הצבע שלו, להעתיק אותו למעבד תמלילים או להשמיע אותו באמצעות תוכנת הקראה. כל אלה הופכים את הטקסט לנגיש ונוח לשימוש.

הצגת טקסטים כחלק מתמונה חוסמת הרבה אפשרויות לשימוש בתוכן הטקסטואלי, ולכן היא פחות נגישה.

הדרישה היא, אם כן, להימנע מתמונות של טקסט, ולהעדיף “טקסטים חיים”. הדרישה הזאת מתייחסת גם לכפתורים, לכותרות וכדומה.

ברוב המקרים אפשר להשיג את העיצוב הרצוי באמצעות שימוש מושכל ב-CSS. לשם כך מומלץ לקרוא את המאמר Sliding Doors of CSS.

הנחיות נגישות רלוונטיות

תמונות-טקסט: אם הטכנולוגיות שבהן משתמשים מסוגלות לבצע את הייצוג החזותי, משתמשים בטקסט למסירת מידע ולא בתמונות-טקסט מלבד במקרים הבאים: (רמה AA)

  • ניתן להתאמה: תמונת-טקסט ניתנת להתאמה חזותית לצורכי המשתמש
  • חיוני: הצגה מסויימת של טקסט חיונית למידע הנמסר. הערה: הדפסי-לוגו (טקסט שהוא חלק מלוגו או שם מותג) נחשבים חיוניים.