החזר השקעה ROI

מחקר של חברת מיקרוסופט שנערך בשנת 2003 הראה שנגישות טכנולוגית מסייעת ל-62% מהאוכלוסייה. נתון זה הדהים את תעשיית IT, אבל במחשבה מעמיקה, בעצם אין מקום להפתעה. האמרה “אף אחד אינו מושלם” (“nobody’s perfect”) מקבלת שוב תוקף. לקויות ראייה, שמיעה, קריאה, קשב ומוטוריקה הן מנת-חלקם של רוב בני האדם, במידה זו או אחרת. על כן, אין זה פלא שלמעלה ממחצית בני-האדם יעדיפו לגלוש באתרי אינטרנט המותאמים לצורכיהם האישיים. כאשר האתרים אינם נגישים יעדיפו אנשים אלה לקבל שירות פרונטלי או טלפוני. עלויות התפעול של השירותים האלה ונגזרותיהם גבוהות, כידוע. ככל שיגדל מספר האנשים המבצעים פעולות באמצעות אתר האינטרנט, כך יקטנו ההוצאות התפעוליות.
שחקן נוסף ומשמעותי הוא מנוע החיפוש. הנגשת אתרי אינטרנט מעלה משמעותית את דירוגם במנועי חיפוש. “גוגל הוא העיוור הגדול ביותר ברשת”, תשמעו מכל מי שתומך בהנגשת אתרי אינטרנט לאנשים עם מוגבלות. תחשבו על זה, גוגל לא רואה את העיצוב היפה שלנו, את הכותרות הגרפיות ואת ה-layout של המסך. הנגשת האתר לעיוורים הגולשים באינטרנט באמצעות תוכנת הקראה, מנגישה את האתר גם למנוע החיפוש. לפיכך, הוא זוכה לדירוג טוב יותר מאתרים שאינם נגישים. נתונים אלו, יחד עם היתרון התדמיתי שמקנה ההנגשה, הם בעצם פוטנציאל עצום מבחינת ROI.

זוהי אינה רק “תחושת בטן”. מקרה-המבחן שלפניכם מדגים את החזר ההשקעה של תהליך ההנגשה והשדרוג של אתר מסחרי גדול. התוצאה: 100% החזר השקעה תוך שנה!

מנהלי שיווק נדרשים במהלך הקריירה שלהם לקבל החלטות קשות ואף לקחת סיכונים. לא בכל יום מזדמנת אפשרות לקבל החלטה חכמה ובטוחה מבחינה עסקית, שהיא גם נכונה מבחינה מוסרית ומבחינה תדמיתית.

תיאור-מקרה – הנגשת אתר חברת ביטוח בריטית

חברת הביטוח הבריטית Legal & General Group היא אחת מ-50 החברות ב-FTSE 100 Index. החברה משרתת למעלה מחמישה מליון לקוחות בתחום הביטוח וההשקעות, והיא אחראית על השקעות בשווי 180 מיליארד לירות סטרלינג ברחבי העולם.

תועלות ההנגשה והשדרוג של אתר החברה בשנת 2006 מוצגות כמקרה-מבחן (Case Study) ב-PAS 78 – מדריך למנהלים בנושא הנגשת אתרי אינטרנט, שפורסם על-ידי מכון התקנים הבריטי (BSI).

תועלות ההנגשה והשדרוג

  • 30% עלייה בתעבורה ממנועי חיפוש.
  • שיפור משמעותי בדירוג של “גוגל” לכל מילות המפתח החשובות
  • 75% הפחתה בזמן עליית עמוד
  • תאימות לדפדפנים – 130,000 ביקורים באתר הושפעו. כולל תאימות ל PDA’s, טלפונים סלולרים ומכשירי כף יד נוספים.
  • מהירות והשקעה בניהול התוכן באתר ירדה בממוצע מ 5 ימים לחצי יום לעדכון.

החזר השקעה ( ROI (return on invesment

  • חיסכון של 200 אלף לירות סטרלינג בעליות התחזוקה לשנה.
  • עלייה של 95% בספר הבקשות להצעות מחיר לביטוח חיים.
  • עלייה של 90% במכירות ביטוח חיים באמצעות האתר.
  • 100% ROI תוך שנה