כותרות ותוויות

תיוג יחידות תוכן מרכזיות

מחקרים רבים מראים שהגולשים אינם קוראים את התוכן בעמודי אינטרנט מילה במילה. הגולשים סורקים את המסך ומתמקדים באזורים המעוררים בהם עניין. כותרות ותוויות המתארות נושא או מטרה עוזרות למשתמשים להבין איזה מידע יש בעמוד וכיצד הוא מאורגן. כאשר הכותרות ברורות ומתארות בצורה טובה את התוכן, המשתמשים יכולים למצוא את המידע שהם מחפשים, ולהבין את היחסים ביו יחידות-המידע השונות בקלות.

כותרת העמוד (page title)

כותרת העמוד (page title) היא אחת הכותרות החשובות ביותר. כותרת זו מציגה בכותרת החלון הפעיל את שם העמוד בו נמצא המשתמש ובדפדפנים תוצג כותרת העמוד בלשוניות הפתוחות.

  • כותרות עמוד יאפשרו לקוראים להבין טוב יותר את מטרת העמוד.
  • עבור משתמשי תוכנות קוראות מסך כותרת העמוד מזוהה ע”י התוכנה בה הם עושים שימוש.
  • גם מנועי חיפוש יציגו בתוצאות חיפוש גבוהות יותר עמודים ווב שלהם כותרות עמוד (כותרות וכותרות משנה) ברורות.

המלצות לכותרות עמוד

  • הצגת כותרת העמוד תחילה ולאחר מכן שם האתר. לדוגמה עבור העמוד “גופנים, נגישות וקריאות” יש להציג את כותרת התוכן המרכזי בעמוד ולאחר מכן את שם האתר.
  • אין צורך בהצגת כתובת ה URL של העמוד השייך לאותו אתר אינטרנט.
  • הימנעות משימוש בכותרות ארוכות

הפניה לקריטריונים בהנחיות Wcag 2.0

עיקרון 2 תפעוליות

הנחיה 2.4 ניתן לניווט: יש לספק דרכים כדי לעזור למשתמשים לנווט, לאתר תכנים, ולקבוע את מקום הימצאם.

2.4.6 כותרות ותוויות: יש להשתמש בכותרות (headings) ותוויות (labels) כדי לתאר נושא או תכלית (רמה (AA).

2.4.10 כותרות לקטעים: יש להשתמש בכותרות קטעים (section headings) לשם ארגון התוכן (רמה AAA)

הערה: בת”י 5568 הועבר לרמה AA ולפיכך קריטריון זההוא קריטריון מחייב.

עודכן בתאריך 09.02.2016 ע”י אילנה בניש